ششم ابتدایی دبستان شاهد پسران آمل
آموزشی
سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:, :: 18:48 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

 اسامي پذيرفته شدگان آزمون استعدادهاي درخشان (سمپاد)1392

دبستان شاهد پسران آمل

تيزهوشان

1- محمد امين كاميابي

2- محمد مهدي شفيق

3-علي شاليكار

4- مهدي فضلي

5-علي زارع

6- حجت الله حيدري

7-امير محمد ذاكر

8-علي قاسم زاده

9- حسين كفشگر

10- امير محمد مجيدي

11- مجتبي محمدي نياكي

12-امير حسين نوروزي

13- محمد جواد يوسفي

نمونه

1-امير عباس رئيسي

2-علي فلاح

3-علي شفيع زاده

4- مهدي رمضاني

5- محمد امين حجازي

6-امير مجتبي آوري

7- محمد حسين بابا زاده

8- محمد صادق حسن زاده

9- مرتضي شاليكار

10- مهرداد نصري

11- محمد رضا قاسم نژاد

 مژده مژده :

با خبر شديم كه عليرضا فتحي يكي ديگه از نوگلان اين مدرسه در آزمون ورودي مدرسه شاهد استان قم  (در آزمون ورودي متوسطه اول) نمره قبولي كسب كردند و از سال آينده در آن استان و مدرسه ي مورد نظرشان به ادامه تحصيل مشغول خواهند شد

بچه ها متشكريم

 

دانش آموزان(ششم الف) و(ششم ب) دبستان شاهد پسران آمل

برويد ، به امید آینده ای روشن ....

 خدا نگهدارتان

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:24 ::  نويسنده : علی مهدوی

چهارشنبه, 25 اردیبهشت 1392 ساعت 23:01
دانلود گلهای دیدار رفت الشباب امارات - استقلال (ويدئو) از مرحله  لیگ قهرمانان آسیا که در تاریخ 25 اردیبهشت 1392 برگزار شد و با نتیجه 4 بر 2 به سود استقلال به پایان رسید.

دانلود گلها

دانلود

سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:18 ::  نويسنده : علی مهدوی

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:56 ::  نويسنده : علی مهدوی


پیک آدینهنمونه سوالات پایه ششمدانلود مطالب مختلف در مورد پایه ششم

ریاضی پایه ششمعلوم پایه ششمفارسی پایه ششماجتماعی پایه ششمهدیه‌های آسمان

قرآن پایه ششمهنر پایه ششمتفکر و پژوهشکار و فناوریگوناگون
 

ادامه مطلب

منبع : دبستان شاهد بندرانزلی

پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:44 ::  نويسنده : علی مهدوی
چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:35 ::  نويسنده : علی مهدوی

سه شنبه, 03 اردیبهشت 1392 ساعت 23:12
دانلود گلهای دیدار برگشت استقلال - الریان قطر (ويدئو) از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که در تاریخ 3 اردیبهشت 1392 برگزار شد و با نتیجه 3 بر 0 به سود استقلال به پایان رسید.

دانلود گلها

دانلود



ادامه مطلب ...
جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 19:50 ::  نويسنده : علی مهدوی

                                                   سال نو مبارک                                         

در سال «مار ۱۳۹۲» منتظر اتفاقات عجیب باشید!

 

 

mar[WwW.Kamyab.IR]

 

 

سال1392 در بعضی گاهشمارها سال مار نامیده شده است. سالی که می گویند پر از اتفاق های عجیب و غریب است.بیش از ۷ قرن پیش وقتی مغولان به ایران حمله کردند، درکنار همه تخریب ها و تغییرهای فرهنگی که به ایران تحمیل کردند، گاهشماری چینی- اویغوری را هم وارد فرهنگ ایرانی کردند. گاهشماری که مبنای آن نامگذاری دوره ای و گردشی سال ها به نام ۱۲ حیوان بود. گاهشماری که با گاهشماری ایرانی ترکیب شد و تاکنون هم در باورهای عامیانه، به آن استناد می شود.هرچند در اوایل به کارگیری گاه‌شماری حیوانی، بیشتر از مطابقت با ماه‌های هجری قمری استفاده می شد، امّا در دوره‌های بعد، بیشتر گاه‌شماری جلالی و برج‌های دوازده گانهٔ آن مورد استفاده قرار می گرفت.بر این اساس، طول متوسط سال برای کارهای رسمی و مالیاتی در گاهشماری حیوانی، برابر با طول متوسط سال حقیقی خورشیدی بود. تا دوره صفویه، گاه‌شماری حیوانی با ماههای قمری رواج داشت، امّا از دوره صفویه، مقرر گردید که علاوه بر ماههای قمری، ماههای شمسی نیز در تقویم‌های سالیانه ثبت شود. این روش از عصر صفویه تا سال ۱۳۲۹ هجری قمری ادامه داشت.در این سال ماههای شمسی با نام برج‌های دوازده گانه پذیرفته شده و در تقویم‌های سالیانه ثبت شدند.

ریشه و خاستگاه این گاه‌شماری و علت تأثیرگذاری این دوازده حیوان خاص بر سرنوشت زمین و انسان، به یک افسانهٔ کهن بودایی بازمی گردد. نام سال‌های دوازده گانهٔ حیوانی در ایران که با تقویم اویغوری-چینی تفاوتهایی دارد، به ترتیب عبارتند از1. موش ۲. گاو ۳. پلنگ ۴. خرگوش ۵. نهنگ ۶. مار 7. اسب ۸. گوسفند ۹. میمون ۱۰. مرغ ۱۱. سگ ۱۲. خوک

 نحوه تعیین سال ها به نام حیوانات

برای تعیین اینکه هر سال خورشیدی، به نام کدامیک از حیوانات دوازده گانهٔ فوق است، کافیست تا عدد آن سال را با عدد ۶ جمع بزنیم و بعد حاصل جمع رابر عدد ۱۲ تقسیم نمائیم و سپس به باقیمانده نهایی نگاه کنیم. عدد باقیمانده، نمایندهٔ نام آن سال بر مبنای ترتیب فوق الذکر است. بعنوان مثال، برای دانستن نام سال ۱۳٩٢ خورشیدی، ابتدا ۱۳٩٢ را با ۶ جمع می‌کنیم و حاصل یعنی عدد ۱۳۹٨ را بر ۱۲ تقسیم می‌کنیم که باقیماندهٔ نهایی تقسیم، عدد ۶ می‌شود که با رجوع به ترتیب نام‌برده نمایندهٔ سال مار است.

به این ترتیب متولدین سالهای: ۱۲۸۴، ۱۲۹۶، ۱۳۰۸، ۱۳۲۰، ۱۳۳۲، ۱۳۴۴، ۱۳۵۶، ۱۳۶۸، ۱۳۸۰، ۱۳۹۲، و در سال مار به دنیا آمده اند.

 یک سال عجیب در راه است؟

معروف است که سال مار همیشه با حوادث عجیب و غریب و اتفاق های غیرمنتظره همراه بوده است. از کودتای ۲۸ مرداد تا حمله به برج های دوقلو در امریکا. کافی ست نگاهی به برخی از این اتفاق ها بیندازید تا ببینید سال هایی که نام «مار» را برخود داشته اند، چه سالهای عجیبی بوده اند:

۱۳۰۸مرگ احمدشاه قاجار , درگیریهای شدید در بیت المقدس و نخستین برخوردها بین اعراب و یهودیان

۱۳۲۰حمله متفقین (شوروی وانگلیس) به ایران, ورود آمریکا به جنگ دوم جهانی باحمله ژاپن به پرل هاربر

۱۳۳۲ کودتای امریکایی ۲۸ مرداد , حادثه ۱۶ آذر و شهادت ۳ دانشجوی معترض دانشگاه تران به حضور نیکسون در ایران , به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر درمصر

۱۳۴۴ تیراندازی به شاه در کاخ مرمر, درگیری های هند و پاکستان بر سر کشمیر, شروع انقلاب فرهنگی در چین

۱۳۵۶ درگذشت سید مصطفی خمینی و دکتر علی شریعتی

۱۳۶۸ رحلت امام خمینی, تخریب دیوار برلین

۱۳۸۰ واقعه ۱۱ سپتامبر و حمله به برج های دوقلو در نیویورک , حمله آمریکا به افغانستان, سیل و بارندگی درشمال و قطع سراسری برق در کشور , برخورد هواپیمای جاسوسی آمریکا با جنگنده چینی

آیا در پایان سال ۹۲ هم اتفاق های عجیب سال به این لیست اضافه خواهد شد؟

طريقه تبديل سالهاي شمسي و قمري به يكديگر:

براي تبديل سال شمسي به قمري آن را در عدد 11 ( اختلاف بين روزهاي شمسي و قمري ) ضرب كرده حاصل ضرب را به 354  ( تعداد روزهاي سال قمري ) تقسيم كنيد.عدد حاصل را با سال شمسي جمع كنيد سال قمري بدست مي آيد.مثال = 1365 شمسي برابر است با ؟ قمري

15015 = 11* 1365
42= 354 -:- 15015
1407 = 42 + 1365
و براي تبديل سال قمري به شمسي آن را در عدد 11 ضرب كرده حاصلضرب را به 365 ( تعداد روزهاي سال شمسي ) تقسيم كنيد ؛ عدد حاصل را از سال قمري كم كنيد؛ سال شمسي بدست مي آيد.
مثال : سال 1407 قمري برابر است با ؟ شمسي
15477 = 11* 1407
42 = 365 -:- 15477
1365 = 42 - 1407
براي تبديل سال شمسي به ميلادي
عدد 621 را به سال شمسي بيفزائيد . سال ميلادي بدست مي آيد و از كم كردن همين عدد از سال ميلادي ؛ سال شمسي بدست مي آيد.

  

نام سالها:
تركان ابيغوري براي هر سال نام حيواني را نهاده بودند كه ايراني ها نيز بتدريج از آنها استفاده كردند.اين اسامي عبارتند از:

موش - گاو - پلنگ - خرگوش - نهنگ - مار - اسب - گوسفند - ميمون - مرغ - سگ . خوك

براي براحتي حفظ كردن ؛ به شعر زير دقت كنيد:


موش ؛ بقر و پلنگ و خرگوش شمار

زين چارچو بگذري نهنگ آيد و مار

آنگاه به اسب و گوسفند است حساب

همدونه و مرغ و سگ و خوك آخر كار

 

 

 

پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:, :: 14:29 ::  نويسنده : علی مهدوی

1

(ایران و همسایگان - ایستادگی در برابر بیگانگان - آزادی خرمشهر) 

پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:, :: 14:25 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

                                       

                                      لینک کمکی با سرعت دانلود بالاتر (مدیا فایر) 

پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:, :: 14:9 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

                    بهمن ماه                                           اسفند ماه

                                                                      

پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:, :: 14:6 ::  نويسنده : علی مهدوی

دانلود آزمون ریاضی فصل 6 و 7 اسفند ماه 1

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : علی مهدوی

تمامي افراد موفق جهان ؛ به نوعي در رفتار با هم مشترك هستند. شما گاهي فكر مي‌كنيد كه مثلا اخلاق اين شخص چقدر شبيه خودم و يا فلان شخص است.
لطفا سر فرصت كافي و با دقت ؛ نكات ذيل را بخوانيد و در مقايسه با خودتان ؛ به هر موضوع يك امتياز دهيد:
1-
  بخداوند ايمان دارند و معتقدند كه ايمان مبناي همه اعجازهاست و پادزهر شكست، و در همه حال شاكر خداوند هستند.
2- داراي اهداف مشخص هستند.
3- هميشه در پي فرصت هاي مناسب هستند.
4- داراي روحيه مداومت و پشتكار هستند.
5-
  در اثر بروز مشكلات متوقف نميشوند.
6-
  با متخصص مشورت مينمايند.
7- تسليم مشكلات نميشوند و سخت كوش هستند.
8- در مقابل جواب نه ، تسليم نمي شوند.
9- از غير ممكن حرف نمي زنند.
10-
  مي دانند كه چه مي خواهند.
11- حاكم بر سرنوشت خود هستند.
12- محدوديت هاي ذهنشان را ؛ معيار سنجش نميدانند.
13- داراي اشتياق سوزان جهت رسيدن به هدف هستند.
14- در پي رسيدن به هدف خود ؛ راه بازگشتي را قرار نميدهند ؛ شايد راه را عوض كنند ولي هدف را هرگز.
15- به رويا هاي خود جامه عمل ميپوشانند ؛ و اجازه بي احترامي را نميدهند.
16- به گفته هاي بيجاي
  اين و آن آنچنان توجه نميكنند.
17-
 در لحظات بحراني ، بدنبال نقطه عطف موفقيت هستند.
18-
 ذهنشان در شرايط باور است.
19- خوب گوش ميدهند و راهكارهاي مناسب را پيدا ميكنند.
20-
  عقيده دارند كه « هرگز » زمان طولاني است.
21-
  معتقد هستند كه با ايمان به خود ؛ هرشخصي از ذلت به قدرت ميرسد.
22-
  عوامل ناخوشايند را از ذهن خود دور نگه ميدارند.
23-
  از نيروي ديگران نيز استفاده ميكنند ؛ با شرايط منصفانه.
24-
 ديگران را تشويق ميكنند و مورد احترام و عشق و محبت و تقدير و ياري ؛ قرار ميدهند.
25- از حسادت و خود خواهي به دور هستند.
26- از اظهار نظر خود ؛ ترسي ندارند.
27- عاشق رشد و اوج هستند.
28- پيروز ميشوند چون باور دارند.
29-
 اشخاصي با احساس و هيجاني هستند كه خوب خود را كنترل ميكنند.
30- معتقد هستند در قبال هيچ ، نصيب هيچ است.
31- در ابتداي كار حساب ميكنند كه : آیا پاداش كار به تلاشش مي ارزد ؟.
32- ريسك ميكنند و منتظر برنامه قطعي و 100% نيستند و زياد به استدلال اعتماد نميكنند و معتقد هستند كه ذهن نيمه هشيارشان ؛ نقشه را طراحي ميكند.
33- ارباب خويشتن هستند و مسلط بر خود.
34- معتقدند كه تمامي افراد موفق و قهرمانان جهان ؛ روزي شكست خورده بودند.
35- ميدانند كه جواب سوالات خود را از كجا تهيه كنند.
36-ميتوانند يك گروه متخصص مورد نياز را دور هم جمع كنند.
37-موفقيت را يك عادت ميدانند.
38-با كساني همكاري ميكنند كه با سختي ها كنار نمي آيند.
39- ذهن خود را ماهيچه ميدانند و مانند يك ورزشكار تمرين ميكنند تا قوي تر شوند.
40- با اراده راههاي محال را پيدا ميكنند.
41- خواسته شان را با تمام و جود به خود و ديگران و خداوند ميگويند.
42- در مقابل انتقادها و سرزنش ها صبور هستند و هدفشان برايشان مهم است.
43-در برابر شكستها ي موقتي ؛ ميگويند اين راه اشتباه بود و راه ديگر را امتحان ميكنند.
44- معتقد هستند كه رهبر خوب ؛ قبلا پيرو خوبي بوده است.
45- شجاعتشان موقتي نيست و ادامه دار است.
46 خويشتن را براحتي كنترل ميكنند.
47-احساس انصاف و عدالت در درون آنهاست.
48- در تصميم گيري هاي خود ؛ قاطع هستند.
49-داراي برنامه قبلي و عملي هستند.
50- هميشه از ديگران فعال تر هستند.

 

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 10:50 ::  نويسنده : علی مهدوی
 

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 8:12 ::  نويسنده : علی مهدوی
برای دانلود بر روی دریافت مطلب هر سوال کلیک کنید.

**ریاضی**

نمونه سوال شماره ۱ ریاضی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۲ریاضی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۳ریاضی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۴ریاضی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۵ریاضی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۶ریاضی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۷ریاضی ششم نوبت اول

**علوم**

نمونه سوال شماره ۱ علوم ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۲علوم ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۳علوم ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۴علوم ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۵علوم ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۶علوم ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۷علوم ششم نوبت اول 

 

نمونه سوال شماره ۸ علوم ششم نوبت اول *جدید*  

نمونه سوال شماره ۹علوم ششم نوبت اول *جدید*    

نمونه سوال شماره ۱۰علوم ششم نوبت اول *جدید*

 

**فارسی**

نمونه سوال شماره ۱ فارسی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۲فارسی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۳فارسی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۴فارسی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۵فارسی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۶فارسی ششم نوبت اول 

 

**اجتماعی**

نمونه سوال شماره ۱اجتماعی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۲اجتماعی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۳ اجتماعی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۴ اجتماعی ششم نوبت اول

نمونه سوال شماره ۵ اجتماعی ششم نوبت اول 

نمونه سوال شماره ۶ اجتماعی ششم نوبت اول

 

**هدیه های آسمانی **

 

نمونه سوال شماره ۱ هدیه های آسمانی   

نمونه سوال شماره ۲ هدیه های آسمانی    

 

 

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 8:8 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

 

   

 

علوم ششم

توضیحات: این مجموعه شامل نکات مهم تستی،توضیحات مفهومی و تست های مفهومی مربوط به دو درس ۶ و ۷ علوم ششم می باشد.

 

                

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 7:53 ::  نويسنده : علی مهدوی
 

 

برای دانلود بر روی کلیک کنید.  

                                   

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 7:51 ::  نويسنده : علی مهدوی

                                                                                     

طراح سوال:محمد مهدی شهریاری

                                                                                 

طراح سوال:سید مهدی حسینی

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 7:47 ::  نويسنده : علی مهدوی

دانلود نمونه سوال درس 12 اجتماعی ششم

دانلود نمونه سوالات درس ۱۴ اجتماعی ششم

دانلود نمونه سوالات ششم

دانلود نمونه سوالات درس ۱۳ اجتماعی ششم

دانلود نمونه سوالات ششمدانلود نمونه سوال اجتماعی ششم

 

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 7:46 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

دانلود نمونه سوال درس 12 اجتماعی ششم

نمونه سوال درس ۱۵ اجتماعی ششم 

       

 نمونه سوال درس ۱۶ اجتماعی ششم 

      

 

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 7:45 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

دانلود نمونه سوال اجتماعی ششم

جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 1:9 ::  نويسنده : علی مهدوی

کارتون (کارتون انيمه شده) چيست؟ هنر در حرکت (متحرک سازي) چيست؟
يک کارتون انيمه شده يک فيلم كوتاه براي سينما يا برنامه تلويزيوني يا صفحه کامپيوتري است که با طرح دستي (يا بوسيله ي کامپيوتر شبيه نقاشي دستي) ساخته شده است که شامل نوعي ساختار داستاني و يا طرح است (حتي اگر خيلي کوتاه باشد). اين زمينه جداي از بحث انيميشن يا فيلم انيمه شده است و تعاريف آنها را دنبال نمي کند.اگرچه کارتون ها مي توانند از عوامل انيميشني مختلفي استفاده کنند اما همه آنها شاخه هايي از متحرکسازي هستند.

هنر در حرکت - متحرکسازي (ُTraditional Animation) بدون شک طراحي يکي از بارزترين جلوه هاي هنر متحرکسازي است. همچنانکه اولين تجربه ها و ساخته ها در زمينه متحک سازي، ابتدا بر روي کاغذ بود و سپس بر روي فيلم منتقل شد، امروزه نيز بخش عظيمي از توليدات اين هنر همچنان از فن ظريف طراحي بهره مي گيرد. يکي از وسيعترين فنون رايج در زمينه متحرکسازي، شيوه نقاشي متحرک است. گستردگي حيطه اين هنر، انيماتور را قادر ساخته است تا هر لحظه که بخواهد به هر يک از خصوصيات انساني، حرکت و زندگي ببخشد. با طرح هاي متحرک مي توان افکار، اعمال، حالات و احساسات خاص را به بهترين شکل مجسم نمود. با خطوط و انحناهاي آن مي توان تماشاگر را به دنيايي فراتر از تجربيات واقعي برد تا لحظاتي را در دنيايي ديگر سير کند. هنرمندان انيماتور با طرح هايشان مي توانند انسان را در پيمودن فاصله زياد بين ذهنيت و عينيت، تصور و واقعيت همراهي کنند.

كارتون

انيماتورها با زبان طراحي مي توانند ادراک و انديشه خود را مستقيما بيان کنند. با طرح هاي متحرک، تصوراتي که در ذهن آنها موج مي زند، قابل ديدن مي شود. در بسياري از روشهاي متحرکسازي گرچه از طراحي مستقيما استفاده نمي شود ولي بدون شک براي پي ريزي اوليه توليد يک فيم متحرکسازي، حتي در سطح نقاشي هاي ساده، از طراحي استفاده مي شود. طراحي در متحرکسازي، واقعيت نيست، بلکه تجسم نمادين واقعيت است. ترکيب خطوط متحرک و بکارگيري فنون و بافتهاي گوناگون، در واقع خصوصيات روحي انيماتور را در معرض نمايش خواهد گذاشت. نقاشي متحرک، هنري در حرکت است. در يک فيلم نقاشي متحرک، طرحها عليرغم سکوني که در کارهي چاپ شده دارند، ساکن نيستند. طرحها در فيلم زنده ميشوند و اين کيفيت "زندگي " است که اهميت دارد نه کيفيت يک کادر از يک تصوير معين. (برگرفته از کتاب آموزش متحرکسازي)براي چند دهه، ايجاد ارتباط بين طراحان گرافيک ايستا (static design) و طراحان گرافيک متحرک (moving design) يکي از مشکل هاي اساسي بود. شک نيست که هر دو طرف در امر ارتباطهاي تصويري و تهيه اطلاعات به روش خاص خود به طرز موثري شرکت دارند. در حال حاضر، لازم است هر دو گروه، به دليل بهره گيري از روشها و ابزارهاي جديد توليد، مشکلات يکديگر را بيشتر درک کنند. نويسندگان، تصوير را مي نويسند، مهندسان برق، آنرا منتقل مي کنند، تهيه کنندگان، ترتيب ساخته شدن آن را مي دهند و تنها تصويرسازان هستند که مي توانند تصوير را بسازند. در زمان خلق طراحي متحرک براي تلويزيون، سينما و ويدئو، يک درک مهم مورد نياز است، و آن اينکه ، اصولا کار طراحي متحرک چيست و چگونه مي توان مراحل گوناگون فني را پيمود و يک طراحي متحرک ساخت و به فيلم منتقل کرد. در اينجا دانستن اين نکته ضروري است که ما با زبان هاي گوناگون طراحي به شرح زير سروکار داريم: 1- طراحي ايستا، که بيشتر از طريق چاپ توليد ميشود.2- طراحي متحرک، که بيشتر بر روي فيلم و نوار براي سينما و تلويزيون تهيه ميشود. طراحي ايستا در سازماندهي اصل شکل ها، ترکيب بندي و چگونگي قراردادن حروف، داراي اصول خاص خود است و تلاش بر اين است که به وسيله آن، تاثير فوري و مطلوب ايجاد شود. از آنجا که کار به صورت چاپي ارائه ميشود، بنابراين بيننده مي تواند آنرا با فرصت کافي مشاهده کند. در مقابل طراحي متحرک همگام با زمان در حال حرکت است و ممکن است هر بخش طراحي تنها براي چند ثانيه نشان داده شوند و مهم دستاورد و تاثير نهايي طرح است. تصوير مي تواند هر چيز باشد: طرحي ساده، توده اي گل رس، عروسک خيمه شب بازي يا هر چيز ديگري اما نقاش "زندگي" و "مفهوم" را با ايجاد تحرک در آن تصاوير، زنده مي کند. حرکت بيانگر داستان، شخصيت (کاراکتر) و مايه فيلم است. در اين گونه فيلمها ، سعي ميشود که در تماشاچي، انتظار يا کنجکاوي خاصي به وجود آيد و سپس احساس مربوط به آن در ادامه فيلم از بين مي رود و اين جريان، در تماشاگر، ايجاد کشش مي کند. همانطور که پيش از اين نيز اشاره شد، حرکت ، روند زمان را مي آفريند. به گونه اي تنگاتنگ با موسيقي، گفتگو و ديگر عناصر صوتي فيلم، ارتباط مي يابد و بالاخره، حرکت، شعبده اساسي تکنولوژي فيلم هاي سينمايي است. اگر در کار طراحي متحرک، ارتباط نزديک و هماهنگي با عوامل مرتبط با پيام – چون موسيقي – برقرار باشد، موفقيت بيشتري بدست خواهد آمد. موفقيت طراحي متحرک به اين عوامل جانبي که حتي پراهميت تر از خود طراحي است، بستگي دارد. تمام حرکت ها بر مبناي علم جنبش و نيرو (kinetics) است. بر خلاف طراحي ايستا که نمي تواند تغيير شکل دهد، طراحي متحرک مي تواند همواره تغيير کند. اين دگرگوني ها گاهي غيرعادي هستند، مثلا در نقاشي متحرک، يک شکل مي تواند در هوا حرکت کرده، بسيار کندتر از يک جسم زنده به زمين فرود آيد. بنابراين يک طراحي متحرک، به شدت يک جسم زنده، در معرض قوانين فيزيکي نيست.در نتيجه طراح طرح هاي ساکن، کار خود را بصورت واقعي ارائه مي دهد. اين کار عبارت است از ترکيب بندي واقعي که مانند طبيعت بيجان است. کار او کاملا مستقل است و اگرچه چاپ و فرآيند توليد، عوامل اثرگذارنده اي هستند، در حد امکان به اصل نزديک مي باشد. از طرف ديگر کار طراحان سينما و تلويزيون، متحرک و فعال است.

بيشتر طرح ها همگام با زمان و مکان در حرکت هستند و بيننده نيز با گذشت زمان، از آنها لذت مي برد. تنظيم نهايي کار طراحان گرافيک، اغلب در آخرين مرحله فرآيند توليد انجام مي شود. يعني پس از نمايش بر پرده سينما يا صفحه تلويزيون و يا در خروجي کامپيوتر.

در طرح هاي گرافيک در رسانه هاي همگاني، تماشاگر فقط بيننده است و خود را بعنوان عاملي در صحنه نمايش به حساب نمي آورد، هرچند علاوه بر جلب توجه او، برانگيختن عواطف وي نيز يک ضرورت است. به هر حال در آفرينش طرح هاي گرافيکي به دلايلي چند، پيوندهاي بسيار مستحکمي بين طراحي گرافيک متحرک و علم حرکت و جنبش وجود دارد.

 

منبع: از وبلاگ آستا
برگرفته از کتاب متحرکسازي شخصيتهاي کارتون
برگرفته از کتاب گرافيک در عنوان بندي فيلم
برگرفته از کتاب آموزش متحرکسازي

جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 1:6 ::  نويسنده : علی مهدوی

دانش آموزان ششم الف دبستان شاهد پسران آمل

شاد و سرحال ، به امید آینده ای روشن

  

ششم ابتدایی

دبستان شاهد پسران آمل

نقاشی های متحرک

 

 

 

 

 

 

جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 1:22 ::  نويسنده : علی مهدوی

نکات کلیدی علم آمار(ریاضی ششم ابتدایی فصل ششم)

1-به علم جمع آوری اطلاعات،سازماندهی و بررسی آنها علم آمار می گوییم.

2- به اطلاعات جمع آوری شده،داده های آماری می گوییم.

3- به جدولی که اطلاعات جمع آوری شده را وارد آن می کنیم جدول داده ها می گوییم.

4- به همه ی اعضای واقعی و فرضی موضوعی که قصد جمع آوری اطلاعات درباره ی آن را داریم جامعه آماری می گوییم.

5- به تعدادی از اعضای جامعه که معرّف ویژگی های جامعه باشند نمونه آماری می گوییم.

6- به انتخاب تعدای از افراد یک جامعه به عنوان نماینده آن جامعه،نمونه گیری می گوییم.

7- انواع روشهای نمونه گیری

7-1- نمونه گیری تصادفی ساده

7-2- نمونه گیری منظم یا سیستماتیک

7-3- نمونه گیری طبقه ای

7-4- نمونه گیری خوشه ای

تذکر : با انواع روش های نمونه گیری و به طور کل با علم آمار در سالهای آینده بیشتر آشنا خواهید شد.

8- برای مقایسه و بررسی بهتر داده های آماری از انواع نمودار ها استفاده می کنیم.

9- نمودار میله ای :

برای مقایسه تعداد داده ها و همچنین پیدا کردن بیشترین و کمترین داده ها از نمودار میله ای استفاده می کنیم.

10- نمودار خط شکسته :

برای نشان دادن تغییرات برای مثال تغییرات در قیمت مواد خوراکی یا تغییرات در قیمت طلا یا تغییرات دمای هوا در طول ماههای یک سال از نمودار خط شکسته استفاده می کنیم.

 11- نمودار تصویری :

گاهی وقتها به جای داده های واقعی از مقدار تقریبی آنها استفاده می کنیم به طور مثال در مطالعه و بررسی میزان تولید برنج در استانهای شمالی کشور به جای هر تن (1000 کیلوگرم) از یک شکل به مانند استفاده میکنیم.

مثال : برای نمایش 8324 کیلوگرم ابتدا آن را با تقریب کمتر از ده هزار گرد می کنیم که حاصل برابر 8000 کیلو گرم می شود یعنی 8 تن که آن را با شکل  ⊚⊚⊚⊚⊚⊚⊚⊚ نمایش می دهیم.

12- نمودار دایره ای :

در این نمودار یک دایره ای رسم کرده و آن را به بخشهای کوچکتر تقسیم میکنیم و سهم هر بخش را به صورت درصد محاسبه و روی نمودار و داخل محوطه ی تعیین شده نشان میدهیم.

پرسشنامه تعیین میزان توانایی دانش آموزان در انجام تکالیف مربوط به فصل های کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی

                 رتبه

فصل

1

بسیار خوب

2

خوب

3

متوسط

4

ضعیف

5

بسیار ضعیف

1- فصل اول

 

 

 

 

 

2- فصل دوم

 

 

 

 

 

3- فصل سوم

 

 

 

 

 

4- فصل چهارم

 

 

 

 

 

5- فصل پنجم

 

 

 

 

 

6- فصل ششم

 

 

 

 

 

7- فصل هفتم

 

 

 

 

 

8- فصل هشتم

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم توسط معلمان و دانش آموزان دبستان شاهد پسران آمل

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:23 ::  نويسنده : علی مهدوی
 

لطفا برای دانلود نمونه سوالات ششم ابتدایی

به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...
 
دانلود فیلم میدان نقش جهان(میدان امام)

 

دانلود فیلم مسجد امام(مسجد جامع عباسی)

 

دانلود فیلم مسجد شیخ لطف الله

 

دانلود فیلم کاخ عالی قاپو

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:15 ::  نويسنده : علی مهدوی
اهمیت برنامه ریزی تحصیلی

امور درسی یکی از مهمترین فعالیتهاست که اهمیت زیادی در سایر جنبه‌های زندگی دارد. بر این اساس انجام این فعالیت مهم به نحو احسن بطوری که نتایج خوب و عالی در بر داشته باشد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هیچ کاری بدون برنامه ریزی فعالیتی کامل نخواهد بود. بویژه مسائل درسی و تحصیلی بیشتری دارند، مدت زمان در آنها مهم است و ... .

فواید برنامه ریزی تحصیلی

به روشن شدن اهداف کمک می‌کند.

زمانی که فرد اقدام به تهیه یک برنامه تحصیلی برای خود می‌کند توجه بیشتری به اهداف برنامه مبذول می‌دارد. و این کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از اهداف پیدا کند و آنها را دسته بندی می‌کند. اهداف طولانی مدت و کوتاه مدت را تشخیص دهد و هیچیک را فدای دیگری نکند.

از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.

همچون سایر امور زندگی مسائل تحصیلی نیز از لحاظ تنظیم وقت و زمان دارای اهمیت هستند. برنامه ریزی به فرد کمک خواهد کرد، استفاده مفیدتری از مدت زمانی اختیار بکند و از اتلاف وقت خود جلوگیری نماید. مسأله وقت در برخی موارد تحصیلی همچون نزدیکی امتحانات و در حین برنامه ریزی برای کنکور اهمیت شایان توجهی دارد. از دست دادن وقت برابر خواهد بود با از دست دادن بسیاری از موفقیتها در آینده.

از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

استفاده از یک برنامه ریزی استاندارد و با اصول صحیح علمی به فرد کمک خواهد کرد انرژی و توان ذهنی خود را بیهوده به هدر ندهد. در این نوع برنامه ریزیهای استاندارد عمدتا روشهای مفیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب خواهد شد، فرد بیشترین استفاده را از توان ذهنی خود بکند و از اتلاف آن جلوگیری کند. به یک مثال توجه کنید، در برنامه ریزی تحصیلی بر مبنای یافته‌های روانشناسی اصل در نظر گرفته می‌شود، با این محتوا که بعد از مدتی (حدود 45 دقیقه) بعد از شروع مطالعه و یادگیری منحنی یادگیری بسیار پائین می‌آید، بطوری که فرد یادگیری خوبی بعد از این زمان نخواهد داشت، مگر اینکه یک استراحت کوتاهی داشته باشد. با در نظر گرفتن اصولی از این قبیل ، فرد برنامه ریزی تحصیلی خود را طوری انجام می‌دهد تا هر 45 دقیقه یکبار استراحت کوتاهی داشته باشد تا دوباره با تجدید قوای ذهنی شروع به یادگیری نماید.

اصول صحیح برنامه ریزی تحصیلی

اهداف خود را روشن کنید.

برای برنامه ریزی در کلیه امور باید اهداف دقیق و روشنی داشته باشید. این مسأله در برنامه ریزی تحصیلی حائز اهمیت فراوانتری است. برای خود روشن کنید اهداف بلند مدت شما کدامها هستند، اهداف کوتاه مدت کدامها هستند: مثلا:

  • هدف بلند مدت: قبولی در کنکور تجربی دانشگاه سراسری امسال
  • هدف کوتاه مدت: مطالعه فلان دروس در این ماه یا در این هفته

اهداف خود را زمان بندی کنید.

زمان دقیقی برای هر یک از اهداف کوتاه مدت تعیین کنید. مثلا تعیین کنید که مطالعه چه دروسی را در چه مدت زمانی به اتمام خواهید بود.

مطالعه دروس را به صورت موازی انجام دهید.

برخی افراد از شیوه مطالعه تک درسی استفاده می‌کنند. مثلا یک هفته برای یک درس. این شیوه موجب خستگی ذهنی و کاهش بازده یادگیری در آنها می‌شود. توصیه می‌گردد به جای روش تک درسی از شیوه موازی استفاده کنند. به این ترتیب که دو یا سه درس را برای مدت زمان معین انتخاب کنند و مطالعه کنند. به این ترتیب خواهند توانست از خستگی ذهنی جلوگیری کنند. هر چقدر تنوع در زمان بندی مطالعه این دروس بیشتر باشد به همان اندازه از خستگی ذهنی بیشتر جلوگیری خواهد شد. به برنامه‌های زیر با تنوعهای متفاوت توجه کنید.

مطالعه درس فیزیک ، شیمی ، ادبیات در یک هفته شامل 2 روز اول فیزیک ، 2 روز دوم شیمی ، 2 روز سوم ادبیات ، مطالعه درس فیزیک ، شیمی ، ادبیات در یک هفته شامل صبح ، فیزیک - ظهر ، شیمی - عصر ، ادبیات توجه کنید که برنامه ریزی دوم از لحاظ تنوع مناسبتر است، چون در یک روز 3 درس مورد مطالعه قرار می‌گیرد، در حالیکه در روش اول هر 2 روز یک درس و این احتمال بیشتری دارد که موجب خستگی ذهنی شود.

تناسب میان دروس را رعایت کنید.

در برنامه ریزی برای مطالعه دروس خود تناسب ، مسأله مهمی است. به عبارتی تنوع در انتخاب دروس نیز مهم است، انتخاب درسهای فیزیک ، شیمی ، ریاضی در یک مدت زمان مشترک کارآیی خوبی نخواهد داشت. شیوه مطالعه این دروس به یکدیگر نزدیک است و خستگی بیشتری به همراه خواهد داشت. همه آنها با انواع فرمولها سر و کار دارند و این تداخل مطالب را پیش خواهد آورد. بنابراین بهتر است از چنین ترکیبی استفاده کنید: شیمی ، ادبیات ، فیزیک ، یا اگر از شیوه دروسی استفاده می‌کنید که بهتر نیز هست شیمی و ادبیات - فیزیک و بینش - ریاضی و زیست شناسی.

استراحت را در برنامه ریزی خود فراموش نکنید.

در مطالعه تمام وقت خود مثلا زمانیکه برای کنکور یا برای امتحانات برنامه ریزی می‌کنید علاوه بر استراحتی که هر 45 دقیقه یکبار و به مدت یک ربع برای خود در نظر می‌گیرند، هر چند ساعت یکبار مدت زمان طولانیتری برای استراحت مثلا نیم ساعت تا 45 دقیقه در نظر بگیرید و استراحت طولانیتری برای پایان هر مقطع زمانی (مثلا یک هفته ، یک ماه) و شروع مقطع در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال دانش آموزی که برای یک هفته خود مطالعه درس شیمی و ادبیات را انتخاب کرده است، بطوری که هر روز صبح شیمی و هر بعد از ظهر به مطالعه ادبیات می‌پردازد. در فاصله هر 45 دقیقه مطالعه ، یک ربع استراحت می‌کند و هر 3 چهل و پنج دقیقه یک استراحت 45 دقیقه‌ای برای خود دارد. در پایان هفته که بعد از ظهر جمعه را در نظر گرفته است بطور کامل به استراحت می پردازد تا هفته بعد را برای مطالعه
فیزیک و زیست شناسی در نظر گرفته است با انرژی بیشتری شروع کند.

برنامه ریزی برای طول سال تحصیلی

برنامه ریزی برای طول سال تحصیلی اندک تفاوتهایی با سایر برنامه ریزیهای تحصیلی مثلا آمادگی برای کنکور دارد. به این صورت که اهداف شما با اهداف مدرسه در هم می‌آمیزد و شما برای برنامه ریزی درسی خود تا حدی از برنامه ریزی مدرسه تبعیت می‌کنید. با اینحال شما در کنار اهداف برنامه ریزی شده مدارس که برای شما تعیین می‌کند در چه روزی به مطالعه کدام دروس بپردازید، اهداف خود را در راستای همان دروس تنظیم کنید و سایر اصول برنامه ریزی را نیز رعایت کنید.
 

گردآورنده : علی مهدوی

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:13 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

دانش آموزان خلاق اغلب با آب وتاب حرف می زنند.
  • جزییات را می‌گویند و رفتارهایشان را به نمایش می‌گذارند.
  • می‌خواهند مطرح شوند.
  • دنبال سوژه می‌گردند تا برنامه ریزی بکنند.

از ویژگیهای دیگر این دانش آموزان

  • دقت و توجه شدید در گوش دادن ، مشاهده کردن یا انجام دادن کاری
  • استفاده از قیاس در صحبت کردن
  • ابراز هیجان در اثر یک اکتشاف
  • عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج
  • یادگیری از روی ابتکار شخصی
  • عادت به گلچین و وارسی منابع مختلف (کتاب، تلویزیون، سوال از استاد، رایانه و...)
  • صداقت و میل شدید به اطلاع یافتن از امور
  • طرح سوالات عجیب و غیر معمول بالاتر از سطح علمی و سن دانش آموزان
  • نگاه کردن با دقت به اشیا
  • اشتیاق در صحبت کردن در مورد کشفیات دیگران
  • مستقل عمل کردن و حس استقلال طلبی بالا
  • شور و نشاط و مشغولیتهای شدید جسمانی
  • ادامه کار بعد از تمام شدن وقت (نقاشی کردن بعد از زنگ تفریح ، گوش دادن به موسیقی و ...)
  • دقت نظر فوق‌العاده و الگو برداری در نگاهها
  • استفاده از نظرات و اشیا برای دستیابی به یک هدفی معین
  • پی بردن به روابط در اموری که به ظاهر از هم بی‌ارتباطند.
  • طرح رابطه‌ها مانند اینکه وقتی برف آب می‌شود رنگ سفید آن کجا می‌رود.
  • میل به اطلاع یابی و کشف احتمالات 
  • علاقه مندی به چیستان و معماها و یافتن پاسخشان
  • فکر کردن به چیزی که در تلویزیون ، رایانه و سایر رسانه‌ها نشان داده می‌شود.
  • استفاده از اکتشاف یا تجربه
  • بررسی و مطالعه الگوهای اختراعی دانشمندان 
  • مطالعه خاطرات و سخنان دانشمندان و بزرگان
  • معاشرت و صحبت با بزرگان و دبیران و احساس لذت از این صحبتها
  • دست کاری روابط ریاضی برای ایجاد رابطه جدید
  • علاقه‌مندی به فشرده‌سازی و خلاصه‌نویسی مطالب

شاد باشید

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:9 ::  نويسنده : علی مهدوی

دانستني هاي قرآن


 

 

 

 

 

دانستنی هایی جالب از قرآن !

 

آیا میدانید : تعداد ۱۰۱۵۰۳۰ نقطه در قرآن بکار رفته است

آیا میدانید : تعداد ۵۰۹۸ محل وقف در قرآن وجود دارد

آیا میدانید : تعداد ۳۹۵۸۶ عدد کسره در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : تعداد ۱۹۲۵۳ عددتشدید در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : بهترین نوشیدنی که در قرآن ذکر شده ( شیر ) می باشد

آیا میدانید : بهترین خوردنی که در قرآن ذکر شده ( عسل ) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین عدد در سوره صافات آیه ۱۴۷ آمده که صد هزار می باشد.

آیا میدانید : کمترین حرفی می در قرآن بکار رفته حرف ( ظاء) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین سوره قرآن دارای ۲۵۵۰۰ حرف می باشد

آیا میدانید : تعداد کلمات سوره تکویر برابر با تعداد سوره های قران است

آیا میدانید : سوره اخلاص به نسب نامه خداوند معروف است

آیا میدانید : سوره حمد دوبار بر پیامبر نازل شده یکبار در مکه و یکبار در مدیه

آیا میدانید : سوره عادیات منسوب به حضرت علی (ع) است

آیا میدانید : در سوره نساء به قوانین ازدواج اشاره شده است

آیا میدانید : آیه ای که سر بریده امام حسین (ع) در شام تلاوت نمود آیه ۹ سوره کهف می باشد.

آیا میدانید : در آیه ۶ سوره مائده مراحل وضو بیان شده است

آیا میدانید : حضرت سلیمان نخستین شخصی بود که بسم الله الرحمن الرحیم نوشت.

آیا میدانید : حضرت موسی (ع) داماد حضرت شعیب (ع) بود

آیا میدانید : حضرت ادریس (ع) اولین شخصی بود که لباس دوخت و خط نوشت

آیا میدانید : پرنده ای که در دربار حضرت سلیمان (ع) خدمت می کرد (هدهد) نام داشت

آیا میدانید : به حیوای که از طرف خدا وحی شد زنبور بود (آیه ۶۸ یوره نحل)

آیا میدانید :صحیفه سجادیه به خواهر قرآن معروف است

آیا میدانید : رودکی، ناصرخسرو و حافظ شاعرانی بودند که در نوجوانی حافظ کل قرآن بودند.

آیا میدانید : سلمان فارسی اولین شخصی بود که سوره حمد را به زبان فارسی ترجمه کرد.

آیا میدانید : استاد محمود خلیل الحصری اولین کسی بود که قرآن را به روش ترتیل خواند.

آیا میدانید : قران دارای ۱۱۴ سوره است

آیا میدانید : قران دارای ۳۰ جزء است

آیا میدانید : قران دارای ۱۲۰ حزب است

آیا میدانید : قران دارای ۶,۲۳۶ ایه (نشانه) است

آیا میدانید : قران دارای ۷۷,۷۰۱ کلمه است

آیا میدانید : قران دارای ۳۲۳,۶۷۱ حرف است

آیا میدانید : قران دارای ۹۳,۲۴۳ فتحه است

آیا میدانید : قران دارای ۳۹,۵۸۶ کسره است

آیا میدانید : قران دارای ۴,۸۰۸ ضمه است

آیا میدانید : قران دارای ۱۹,۲۵۳ تشدید است

آیا میدانید : قران دارای ۳,۲۷۲ همزه است

آیا میدانید : قران دارای ۱,۷۷۱ مد است

آیا میدانید : قران دارای ۱,۰۱۵,۰۳۰ نقطه است

آیا میدانید : قران دارای ۵,۰۹۸ وقف است

آیا میدانید : قران در ۲۳ سال بر پیامبر نازل شد

 

 

 

                                                       نويسنده: رضاظاهري(كلاس سوم مدرسه ابن سينا)

                                منبع : http://olooms.ir/post/55

 

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:7 ::  نويسنده : علی مهدوی

روش تدریس درس به درس ریاضی ششم ابتدایی

تذکر: فصلهای ششم و هشتم غیر فعال می باشد

 

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه شود



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:6 ::  نويسنده : علی مهدوی
 
مادر
 
کودکی که آماده تولد بود نزد خدا رفت و از او پرسید:
می گویند فردا شما مرا به زمین می فرستید، اما من به این کوچکی وبدون هیچ کمکی چگونه می توانم برای زندگی به آنجا بروم؟
خداوند پاسخ داد: در میان تعداد بسیاری از فرشتگان،من یکی را برای تو در نظر گرفته ام، او از تو نگهداری خواهد کرد
اما کودک هنوزاطمینان نداشت که می خواهد برود یا نه،گفت : اما اینجا در بهشت، من هیچ کاری جز خندیدن و آواز خواندن ندارم و این ها برای شادی من کافی هستند.
خداوند لبخند زد: فرشته تو برایت آواز خواهد خواند و هر روز به تو لبخند خواهد زد تو عشق او را احساس خواهی کرد و شاد خواهی بود
کودک ادامه داد: من چگونه می توانم بفهمم مردم چه میگویند وقتی زبان آنها را نمی دانم؟...
خداوند او را نوازش کرد و گفت: فرشتهّ تو، زیباترین و شیرینترین واژه هایی را که ممکن است بشنوی در گوش تو زمزمه خواهد کرد و با دقت و صبوری به تو یاد خواهد داد که چگونه صحبت کنی.
کودک با ناراحتی گفت: وقتی می خواهم با شما صحبت کنم ،چه کنم؟
اما خدا برای این سوال هم پاسخی داشت: فرشته ات دست هایت را در کنار هم قرار خواهد داد و به تو یاد می دهد که چگونه دعا کنی.
کودک سرش را برگرداند و پرسید: شنیده ام که در زمین انسان های بدی هم زندگی می کنند،چه کسی از من محافظت خواهد کرد؟
فرشته ات از تو مواظبت خواهد کرد ،حتی اگر به قیمت جانش تمام شود .
کودک با نگرانی ادامه داد: اما من همیشه به این دلیل که دیگر نمی توانم شما را ببینم ناراحت خواهم بود.
خداوند لبخند زد و گفت: فرشته ات همیشه دربارهّ من با تو صحبت خواهد کرد و به تو راه بازگشت نزد من را خواهد آموخت،گر چه من همیشه در کنار تو خواهم بود
در آن هنگام بهشت آرام بود اما صداهایی از زمین شنیده می شد.
کودک فهمید که به زودی باید سفرش را آغاز کند.
او به آرامی یک سوال دیگر از خداوند پرسید:
خدایا !اگر من باید همین حالا بروم پس لطفآ نام فرشته ام را به من بگویید..
خداوند شانهّ او را نوازش کرد و پاسخ داد:
نام فرشته ات اهمیتی ندارد، می توانی او را ...
*** مـادر*** صدا کنی

نویسنده : منوچهری از سایت مطالعات اجتماعی معلمان

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:3 ::  نويسنده : علی مهدوی

براي دريافت انيميشن هاوفيلم هاي فارسي خورشيد گرفتگي وماه گرفتگي روي لينك هاي زيركليك كنيد:

انيميشن هاي ماه گرفتگي  حجم: 204 كيلوبايت

انيميشن هاي خورشيد گرفتگي  حجم:  177 كيلوبايت

توجه: بايد ابتدا بابرنامه Winrar ويا Winzip  فايل دانلود شده را باز كنيد وسپس انيميشن هاراذخيره كنيد.

اين برنامه را ميتوانيد از لينك هاي زير دانلود كنيد :

دانلود برنامه Winrar با حجم 2.9 مگابايت
  
رمزفایل:    www.downloadha.com  

خسوف  كسوف

 

 
دانلود آزمایش های تکمیلی علوم ششم ابتدایی
 
 
دانلود 
 
 توجه:
درصورتي كه فايل پس از دانلود اجرا نشد،نام آنرا به انگليسي يا عدد تغيير دهيد.

 
 

يكي از استثناهاي قانون انبساط وانقباض،آب است! يعني هنگام سردشدن از 4 درجه سانتي گراد به پايين به جاي منقبض شدن،منبسط مي شود!

دراين فيلم آموزشي مي توانيد اين پديده جالب را مشاهده نماييد.

 انبساط آب   استثنا

توجه :

حجم فيلم 1.66 مگابايت است... پس از دانلود،فايل فشرده را با Winrar‌ بازكرده وسپس فيلم را مشاهده كنيد.


براي دريافت فيلم،روي تصوير(دانلود) كليك كنيد...
 

دانلود فيلم

چقدر زود نا امید میشی تلاش کنی دانلودش میکنی تو میتونی .............

 

لطفا برای دانلود, روی تصویرزیر کلیک کنید.
[تصویر:  C74_4.jpg]

 

دانلودراهنمای درس هنر برای معلمان (چهارم ،پنجم،ششم دبستان)
برای دانلود راهنمای درس هنربرای معلمان (چهارم ،پنجم،ششم دبستان)
روی لینک زیر کلیک کنید

[تصویر:  download_button.png]

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:58 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

دانش آموز گرامی

 

دبیرستانیها دانلود کنید

ادامه مطلب

 تنها و تنها زمانی از حل المسائل استفاده کنید که تمام تلاش خود را برای حل مسأله به کار بسته اید.

 در غیر اینصورت  اعتماد به  نفس  خود را برای حل حتی ساده ترین مسائل از دست خواهید داد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:56 ::  نويسنده : علی مهدوی

سه نوع آينه ي مهم شامل آينه هاي تخت،مقعر(كاو) ومحدب(كوژ) مي باشد.

 ويژگي تصوير درآنها با يكديگر متفاوت است.

 

آينه ها
 



اين 4 فيلم در مورد تصوير در آينه هاي " تخت" و " محدب" و "مقعر" و

همچنين فيلمي درمورد قانون بازتاب است را مي توانيد  از لينك هاي زير دانلود نماييد.

 


 

آينه


 


 
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:55 ::  نويسنده : علی مهدوی
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:53 ::  نويسنده : علی مهدوی

امروزه آموزش و پرورش رسمی در پی آمادگی برای زندگی آینده از طریق یادگیری مفید و مؤثر است وکلا" تدریس عبارتست از:
تعامل یا رفتار متقابل معلم و دانش آموز بر اساس طرح منظم و هدفدار برای ایجاد تغییرات مطلوب و تسهیل یادگیری فرد و شناخت او از جهان است.
و تدریس خوب : تدریسی است که به خوب یاد گرفتن فراگیران کمک کند. در این فرایند یادگیرنده باید فعال باشد. به بحث بپردازد،مسائل را حل کند و با استفاده از راهنمایی های معلم به کسب تجربه بپردازد.
معلمان در حالی که به شاگردان در کسب اطلاعات ، مهارتها، راههای تفکرو ابراز نظرات خود کمک می کنند، باید به آنان نحوه ی یادگیری را نیز درس دهند.
چگونگی انجام تدریس اثر بسیاری بر توانایی شاگردان برای آموزش خودشان دارد . معلمان موفق تنها ارائه دهندگان مطالب نیستند بلکه آنان شاگردان خود را به تکالیف شناختی و اجتماعی وادار می نمایند و به آنان چگونگی کسب، ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را می آموزند تا چگونگی فراگیری را یاد بگیرند و منابع را به طور مؤثر به کار ببرند.لذا نقش عمده تدریس ،خلق یادگیرندگان فعال ، خلاق و قدرتمند است.

توصیه هایی برای داشتن یک تدریس موفق و رضایت بخش

1- با توکل به خدا و نام خدا کلاس را شروع کنیم.
2- اخلاص در عمل تدریس و تقوا را رعایت کنیم.
3- زمان هر جلسه تدریس را در نظر داشته باشیم تا با کمی یا زیادی وقت مواجه نشویم.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:51 ::  نويسنده : علی مهدوی
 استان مازندران با حدود 24 هزار کیلومتر مربع مساحت بین 47 دقیقه تا 38 درجه و 5 دقیقه عرض شمالی و 50 درجه و 34 دقیقه تا 56 درجه و 14 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است.

دریای مازندران در شمال، استان تهران، سمنان و قزوین در جنوب و استان‌های گیلان و گلستان به ترتیب در غرب و شرق آن قرارگرفته است. براساس آخرین تقسیمات کشوری با توجه به تفکیک استان گلستان از استان مازندران، این استان درحال حاضر با مرکزیت ساری دارای 16 شهرستان به نام‌های آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، سوادکوه، قائمشهر، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر است و دارای51 شهر،44 بخش، 113 دهستان و 3697 آبادی می‌باشد.

 

 

...... و ادامه دارد



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ششم ابتدایی دبستان شاهد پسران آمل و آدرس shahedamol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 202
بازدید کل : 55406
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content